Thursday, May 2

Excident = Kemalangan yg xberbau

Assalamualaikum...

Pada tanggal 29 april 2013, merupakn tarikh yg akan aq ingt seumur hidup aku, ya tarikh di mana aq diberi peringatan oleh- Nya tentang kematian.. Ya tentang kematian... yg aq sendiri tidak menjangkakannya... as tajuk post ni... detik2 cemas yg berlaku dalam hidup aq.. dalam sekelip mata saja kejadian tuh berlaku, dan aq xsangka masih diberi peluang untuk meneruskan hidup di bumi Allah ini.. #peringatan kepada hamba_Nya yg serba jahil ini.. Ya Allah masa kejadian apa yg mampu aq ucapkan ialah Allah.. ya hanya namamu Ya Allah, hanya mampu beristigfar.., mengucap dn dalam masa yg sama aq bersyukur msih bernafas dan masih mampu merasai semua nikmat Allah.., xdapat aq bayangkan jika nikmat yg diberi oleh-Nya hilang, masa tu mungkin..... ketika itu hanya Allah dalam ingatan.. *itulah manusia bila ditimpa musibah baru nk ingt Allah..

 aq sebagai hambanya yg jahil ini merasa bersyukur, dan sgt2 bersyukur.. mengenai detik2 cemas pasal kejadian tu aku xmau cita lebih2.. buat masa ni aq sangat2 trauma dengan kejadian tersebut... aq thu aq banyak menyusahkan mak dan ayah aq dalam hal ni, aq thu byk lagi masalah yg mereka tanggung tapi apakan daya semua ni aq xminta, aq redha dan terima ini semua dengan terbuka dan menggangap ianya sebagai peringatan utk aq ebih mengingati Allah dan lebih berbakti kepada ibubapa aq sendiri..
hati ibubapa mana yg xrisau tgok anak dy sakit.. walaupun mereka xmenunjukkan semua tuh secara jelas, tapi aq dapat rasa dari hati mereka dan dari air muka mereka, betapa sedihnya mereka dan betapa susahnya hati mereka ketika ini memikirkan anknyaa...

perasaan aku....


#both of my parents tq 4 supporting me
#those to my sahabat thanks for advice and strength dan kata2 semangat
#for everbody thank you tolong sesama saudara semasa kejadian
#DR thank you atas rawatan maaf doc awak kna marah dgn doc pakar masa rawat saya
#jasamu ku kenang
kasih sayang org sekeliling menguatkan diri ini...

0 comments:

Post a Comment

Recent Post

get this widget here

Followers

 

Blog Template by BloggerCandy.com